Vellykket samarbeid for å forenkle prosjektoppfølging med kunder i C7 projects
Vi er begeistret for å kunne meddele at vi har gjennomført et vellykket prosjekt med NCC. Sammen har vi laget en løsning for å forenkle kvalitetsrapportering fra felt til sluttkunde.
– Vi må føre en prosjektjournal for å overholde de juridiske kontraktene vi har med kundene våre. Når vi standardiserer prosessen blir den enklere og smidigere, og ved å digitalisere prosessen øker vi kvaliteten på dataene våre. Det blir bedre for kunden og det blir bedre for oss, sier Tobias Pettersson, Avdelingsleder Asfalt Syd og leder for prosjektets styringsgruppe.
Fjerner et trinn i arbeidsprosessen
Rapporteringsprosessen var delvis manuell og avhengig av penn og papir.
– Den nye funksjonen gjør at vi kan fjerne et trinn i arbeidsprosessen. I dag gjør vi rapporteringen ved to anledninger; først direkte i systemet på stedet, og så legger vi til informasjon som vanligvis skrives på papir. Dette betyr at vi bruker unødvendig mye tid på administrasjon. I tillegg risikerer vi å legge inn feil data ved manuell håndtering, sier Anneli Trygg, konstituert Business Support Manager, NCC Industry.
Med den nye funksjonaliteten i C7 Projects er det mulig å rapportere all oppfølging på ett sted. I tillegg blir rapporteringen mer standardisert. Dette er en mindre endring som vil redusere risiko, øke kontrollen og potensielt føre til store kostnadsbesparelser.
– Vår misjon er å forenkle våre kunders arbeidsdag. Vi er svært fornøyde med samarbeidet med NCC og at denne nye funksjonaliteten vil ha en reell innvirkning, sier Olof Arnell, Leder i C7.
Funksjonaliteten vil være tilgjengelig i C7 Projects for alle kunder i Q4 2024.