Returordning for kabeltromler til Sverige
I 2020 ble den digitale returordningen for kabeltromler satt i drift for RS Trommelservice i Norge. Nå skal løsningen også brukes av Svensson Group i Sverige, som er klare for å legge papirarbeidet på hylla.
Svensson Group har sitt hovedkontor i Falkenberg i Sverige, hvor de har holdt til siden 1981. I tillegg har de avdelinger i både Frankrike og Norge (RS Trommelservice). Svensson Group produserer og distribuerer kabeltromler i tre, kryssfiner, plast og stål, og tilbyr en returordning for kabeltromler som repareres og selges videre, eller vrakes hvis de er i for dårlig stand. Returkundene mottar penger for tromler som kan videreselges og betaler en destruksjonsavgift på tromler som må vrakes. Svensson Group er dermed en viktig aktør når det gjelder arbeid med bærekraft.
Den digitale returordningen Triona har laget for RS Trommelservice brukes til å administrere retur av kabeltromler og å holde oversikt over økonomien ved slike returer. Returordningen forenkler prosessen for både returkunde og trommel-leverandør, og bidrar til et raskere og mer forutsigbart oppgjør. Løsningen for Svensson Group vil ha store likhetstrekk med løsningen RS Trommelservice benytter i dag, men med tilpasset design og arbeidsflyt. Det forventes at prosjektet vil gi samme løft som RS Trommelservice opplevde ved å innføre den digitale returordningen i 2020 - en enklere hverdag med en betydelig reduksjon av tidkrevende papirarbeid.