Ny versjon av C-Load
1. oktober byttet Lasset navn til C-Load. “Load” som i last/lass og “C” som i Collaboration, Community, Communication och Cloud - altså fortsatt den samme tjenesten som startet i 2012, men nå utstyrt med et navn som bedre beskriver tjenesten. I forbindelse med navneendringen ble det også gitt ut to funksjonsreleaser med en rekke forbedringer og ny funksjonalitet - hovedsakelig en fullstendig omskrevet håndtering av lastlisten og publiseringen, men også ny funksjonalitet for flere typer aktører.
Navnebyttet av tjenesten har resultert i en komplett gjennomgang av alle grensesnitt samtidig som det grafiske utseendet er oppdatert og nye tydeligere ikoner er lagt inn for mange funksjoner. I tillegg til navneendringen og den grafiske oppdateringen er bla. følgende ny funksjonalitet lansert:
- Støtte for elektroniske avtaler;
Ettersom C-Load-tjenesten kontinuerlig vokser og antall leverandører øker (mer enn 50 nye leverandører er lagt tilbare de siste tolv månedene), introduserer vi nå støtte for elektronisk signering av avtaler. - Forbedret logikk for økt ytelse
Databasespørsmål for lasslisten og logikken for å publisere bestilte laster er skrevet om for å sikre ytelse i disse sentrale delene av C-Load.
- Forbedringer i estimering av avtaleruter
Estimering kan nå gjøres basert på resultatet i forrige periode samt støtte for eksport og import av Excel-filer.
- Bestillingsspesifikk vekting av kvalitetspoeng
Kundespesifikk vekting av kvalitetspoeng slik at incentiver synlige for leverandører kan opprettes som en del av kvalitetspoengrapporten.
- Tilbakemelding fra tidligere avtaler ved rangering
Topp-3 leverandører fra forrige avtale er synlige i rangeringer for å lette arbeidet med rangeringer.
- Proaktiv startside for bestillerne
På bestillerens startside vises status og avvik angående laster og bestillinger for å lette rask identifisering og håndtering.
Mer informasjon om releasene finnes i release notes for tjensten C-Load.
Med disse releasene av C-Load har vi lagt grunnlaget for en fortsatt utvidelse av tjenesten.